L.O.V.E.

Love can make you happy but often it hurts.
Love is only special when you give it to someone who is really worth it.

Take your time and choose the best.




Sunday, March 13, 2011

My First Love

Huahuahua...topik yang best untuk aku citer kat sini
Biasalah...kalau baca blog aku ni, kalau bukan pasal hati...pasal cinta, pasal kasih sayang...
Nak buat camna...Allah memang dah lahirkan aku dengan jiwa macam ni, kalau ada yang mengharapkan aku untuk berubah...so, nanti aku bukan aku lagi
Dun wori...aku kat luar 'tough'...ngeh ngeh ngeh...POYO je ayat! :P
First love aku?
Hahaha...opkos la masa sek kan?
Sek men laa...masa tu kita punya perasaan kan tengah develop
Pastu masa tu la plak dah pandai nak bergaya
...aku rasa aku dah start suka kat satu mamat ni masa form two
Sebab suka?
Dia baik, solat tak tinggal...dan bukan jenis yang gatal ni
Cool je ;)
Pastu banyak la benda2 yang buat aku makin suka kat dia bila hari berganti hari
Actually bila ada perasaan kat dia, aku jadi semangat nak ke sekolah
Mujurlah dia ni bukan jenis kaki ponteng
Selalu lah aku curi-curi pandang dia dari jauh...hehe
Kebetulan plak, dia antara yang budak bijak la
Lagi aku bersemangat nak belajar rajin-rajin
Kohnonnya kalau nak berpakwe budak bijak, aku kena lah jadi awek dia yang bijak gak..
....baru balance...hehehee
Bila dah masuk form 3, perasaan ni makin kuat
Aku dah tak peduli dah orang lain
Yang aku fikir dia aje...
Hensem?
Hmmm....sejuk mata memandang la...
Bila dah habis SRP, selalu jugak dia call aku
Itu yang buat hati ni berbunga-bunga
Tapi pada masa yang sama, aku dapat tahu ada minah lain yang suka gile kat dia
Bukan sorang...adeehhhh
Jadi macam biasa, aku suka undur diri

Andai ada lagi pertemuan...izinkan aku bertemu dengan insan sepertinya lagi...insyaAllah :)

Walau aku pernah berdoa untuk diberi peluang hidup bersama dengan dia
Korang bayangkan aku boleh simpan perasaan tu sampai aku bekerja!!
Setianya aku pada perasaan aku saat tu...
Kenapa aku undur diri?
Sebab aku selalu ada perasaan rendah diri...aku tak cantik, tak pandai...camna nak jadi awek dia masa tu?
...yang aku pelik, sampai sekarang
Aku terfikir...kenapa dulu2 selalu bermimpi pasal dia
Mimpi benda-benda baik...mimpi solat terawih dengan dia, solat berjemaah dengan dia...makan nasi dalam masjid sama-sama  dengan dia
Pelik kan...
Sehinggalah aku tahu dia dah dipunyai...barulah mimpi-mimpi tu hilang...hilang bersama peluang untuk aku hidup dengan dia jugak....huhuhu
Tapi aku bersyukur, kerana Allah anugerahkan perasaan itu...aku jaga diri aku dari didekati oleh mana-mana lelaki...
....dan sekarang, aku sentiasa doa & berharap dia bahagia bersama isteri & anak-anak tersayang
Bagi aku itu bukan cinta monyet....tapi itulah CINTA PERTAMA aku...
...cinta bukan kerana nafsu, pangkat atau harta....tapi ianya hadir dengan izinNya :)

No comments:

Post a Comment