L.O.V.E.

Love can make you happy but often it hurts.
Love is only special when you give it to someone who is really worth it.

Take your time and choose the best.




Wednesday, March 30, 2011

Sabarlah wahai hati...

Ya Allah...hati ini diduga lagi untuk ke sekian kali...baru je hati ni rasa nak tenang, sedikit bersemangat...dugaan untuk aku datang lagi...Alhamdulillah...Alhamdulillah...aku harap dia sangat bahagia dengan apa yang telah dapat dia lakukan pada aku. Tak cukup lagikah dia persiakan diri aku selama ni? Tak cukup lagikah untuk dia lihat aku sengsara...tak cukup lagikah untuk dia lihat aku ni menderita dalam air mata? Mungkin dia belum puas selagi aku tak gila kot?? Mungkin bila iman ini hilang, aku gila...boleh la dia dengan bangga cakap "tengok tu...itulah jadinya pada pompuan tak guna tu!!" ....dan seluruh ahli keluarga dia pun turut menyokong...lagi-lagi Allah duga, jodoh dia cepat, dapat yang baaaeekk punya...Alhamdulillah..aku doakan yang baik-baik sahaja untuk dia..."Ya Allah, Engkau berikanlah dia bahagia & berjaya dunia dan akhirat agar dia dapat membahagiakan zuriat aku yang seorang itu. Amin."

Ya Allah...selagi Engkau izinkan aku bernafas, Engkau izinkan juga untuk aku bangun dari kesedihan ni...kegagalan? Kegagalan kah? Tidak...ini sekadar ujian untuk aku...Allah nak duga, di manakah kekuatan aku...Allah nak aku kenal di mana kelebihan pada diri aku.

Ya Allah...aku mohon izinMu Ya Allah...berikanlah aku peluang untuk aku berjaya & bahagia. Berikanlah aku peluang untuk aku laksanakan segala janji-janji aku pada diri ini.

Ya Allah...aku tiada sesiapa untuk mengadu...hanya padaMu Ya Allah...aku tahu Engkau takkan membiarkan aku terus dalam keadaan begini.

Andai Engkau temukan dia jodoh lagi baik dari aku, Engkau temukanlah juga untuk aku...andai masih ada, seseorang yang akan sentiasa bersama dalam susah & senang aku, yang akan sentiasa memahami, menyayangi & menerima aku seadanya....agar aku dapat buktikan bahawa dia hanya secebis kenangan lama...

Ya Allah...Engkau lebih memahami & lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diriku ini...andai telah ditakdirkan dia & zuriat yang aku ada bukanlah milik aku...Engkau berikanlah aku ketenangan, agar hidup ini dapat aku teruskan. Hanya padaMu aku berserah Ya Allah...

No comments:

Post a Comment