L.O.V.E.

Love can make you happy but often it hurts.
Love is only special when you give it to someone who is really worth it.

Take your time and choose the best.




Tuesday, March 8, 2011

Hati itu tahu...

Hehehe...
Tak habis-habis cakap pasal hati kan...
Yelah...dah memang hidup kita banyak berkait dengan hati
Betul tak?
Semua perkara laa...kalau kita fikir, semuanya punca dari hati
Rasul SAW sebelum di angkat menjadi Rasul pilihan pun, Jibrail cuci hati Baginda SAW dengan air zam-zam :)
Jadi, segala-galanya yang kita lalui setiap saat....banyak berkait dengan hati
Kalau kita perasan, ada satu-satu perkara....Allah dah gerakkan hati kita...macam kita tahu-tahu je
Tapi kita sebagai manusia yang selalu lupa, selalu leka....kita tak pedulikan
Kadang-kadang hati dah berdetik, hantar 'signal' kat kita
Cuma kita yang buat endah tak endah
Sama la macam aku pun...selalu jugak macam tu
Ini ikut pengalaman aku, aku mmg kena 'notice' la bila hati aku hantar signal...sure betul punya
Selalunya kebenaran tu takkan datang terus....kadang-kadang ambik tahun juga
Sekarang, aku dah belajar
Kena ambik tahu bila hati hantar 'signal'
...sama la macam kita suka kat seseorang ;P
Minda cakap "aku suka dia"
Hati pun akan terpengaruh...tapi bila kita semakin dekat dengan dia
Hati akan lebih kenal...
Dan kalau kita selam hati kita betul-betul...kita boleh rasa, adakah dia memang untuk kita
...hehehe...siapakah itu?
Hanya hati & Allah sahaja yang tahu
Bukan mudah untuk hati suka & jatuh cinta kan...
Kalau tak...asal orang hensem/cantik....terus jatuh cinta....taaaakkkk...hati tak macam tu
Itu kalau hati aku la...ngeh...ngeh...ngeh...
Tak tahu la kalau hati korang camna...:P
Kadang-kadang kita pun pelik, kenapa la hati suka seseorang
Sebab bila minda kita fikir...dia macam tak layak je untuk kita
Ada la kategori-kategori yang tak lulus...tapi hati tetap nak kenal, nak dekat
Oleh yang demikian, bila keadaan ini berlaku....kita kena refer pada Allah SWT laa...itu jalan terbaik
InsyaAllah, Dia akan tunjukkan...
Apa-apa pun untuk bahagia, untuk berjaya...semuanya berpunca dari hati
Bila hati kuat, minda juga kuat
Oh hati...jangan silap lagi kali ni ya :)

No comments:

Post a Comment