L.O.V.E.

Love can make you happy but often it hurts.
Love is only special when you give it to someone who is really worth it.

Take your time and choose the best.




Monday, March 7, 2011

Semalam yang berlalu...

Semalam dah pun berlalu...dah pun jadi sebahagian kenangan...manis kah? ...atau pahit kah?
Pahit atau manis, nak tak nak telan je lah
Pahit sebagai ubat, moga jadi penawar kelak ;)
Manis sebagai kenangan terindah, hiburan bila dikenang di hari tua kelak....andai masih dipanjangkan usia olehNya, insyaAllah
Selalu fikir, apa yang aku hadapi kini....macam mimpi...atau macam dalam filem tu
Tak sangka kan?!
Dulu, masa kecik2...masa sekolah, sibuk nak besar...nak kerja...sibuk nak tahu siapa la pasangan hidup kita
Excited sangat nak tempuh semua tu
Tapi bila dah dewasa, dah kerja...dah tahu kawen dengan sapa...sibuk nak kembali ke zaman sekolah...ke zaman kecik....hehehe...tu lah manusia....tak tahu nak bersyukur...hmmmm...aku kah?
Tak pe...apa yang aku lalui, itu sebagai perencah kehidupan...kalau asyik bahagia, asyik berjaya...nanti hati aku tak tahu nak menghargai pulak
Alaa....macam budak2 yang selalu dimanjakan, nanti bila dimarah sket dah merajuk....dah nangis
Jadi apa yang berlaku, anggaplah sebagai cara Allah nak didik aku...jadi lebih baik...kan?
Kena kuat semangat untuk hadapi setiap dugaan...jangan rasa dugaan kita dah cukup hebat, dah cukup besar
Kerana ada manusia lain ada hamba Allah yang lain yang ujian dan dugaan hidupnya lagi hebat, lagi besar....lagi berat
Alhamdulillah...apa yang berlaku pasti ada sebab dan hikmahnya
Hikmahnya ialah....Allah sayang aku, Allah tak nak aku terluka...berduka...hinggakan sampai satu tahap aku pernah fikir adakah aku yang gila sebab terlalu mengharapkan orang yang aku cintai memahami aku...hanya sekadar dengan memandang...sekadar dengan renungan mata....
Apa yang terjadi, aku kenal hati manusia adalah milik Allah...dengan izinNya bisa berubah
Kita tak boleh terlalu mengharap....
Cuma berdoa...dan doa itu amat kuat untuk merubah nasib kita
Aku mengenali diri aku...yang selama ini aku sibuk untuk kenal manusia lain, sibuk nak memahami manusia lain
Hingga aku lupa untuk faham & kenal hati, perasaan dan diri aku sendiri
Alhamdulillah, Allah anugerahkan aku kesempatan untuk kenal diri...untuk bahagiakan diri yang selama ini aku abaikan
Apa-apa pun...untuk bahagia & berjaya, kita kena berani untuk berubah...berani kerana benarkan ;)

No comments:

Post a Comment